ANVR SGR Waarborgfonds
638 reviews geven ons gemiddeld een
9,1

BIJ SUMMIT TRAVEL KRIJGT U
RUIM AANBOD MINI SKI'S
ZEER PERSOONLIJKE SERVICE
MEER DAN 10 JAAR ERVARING!
BETROUWBAARHEID EN ZEKERHEID
RUIM AANBOD MINI SKI'S

Veel gestelde vragen

Laatst gewijzigd: 14 juli 2014

Meest gestelde vragen:

1. Kan ik een reis boeken zonder skipas?
U kunt onze reizen boeken zonder skipas.
Wanneer u een accommodatie uit ons aanbod wilt boeken, is in de meeste gevallen een skipas inbegrepen bij de prijs. Bij een groot deel van onze accommodaties kunt u zelf uw 'keuzes & opties' bewerken van uw boeking: u kunt dan bij de betreffende persoon 'geen skipas' aanklikken. Vervolgens wordt de korting verrekend in het prijsoverzicht ('Mijn vakantie'). In sommige gevallen kunt u dit niet zelf wijzigen: geef dan in het opmerkingenveld aan wie er geen skipas nodig heeft.

2. Hoe kan ik meerdere kamers/appartementen boeken?
U kunt in de meeste gevallen via de optie 'extra appartement' of 'extra kamer' meerdere kamers boeken (of aanvragen indien onzekerheid over beschikbaarheid). In sommige gevallen dient u in het veld 'Aantal kamers' in te vullen hoeveel kamers u wenst te boeken. 
In dit geval wijzigt de boeking naar een aanvraag indien u meer dan een X aantal kamers wenst te boeken. Indien beschikbaar nemen wij eerst contact op met u, alvorens wij de kamers vastleggen.

3. Hoe kan ik op 'aantal personen' zoeken op de website van Summit Travel?
U kunt via Zoek & Boek filteren op het aantal personen van uw reisgezelschap. Vervolgens kunt u aangeven of u met z'n allen in één appartement/chalet/(hotel-)kamer wilt verblijven of in meerdere.Tevens kunt u filteren op het gewenste aantal slaapkamers.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

1. Maken van Boeking

(naar boven)

Accommodatie

Wat is een cabine?

Een cabine is een kleine slaapkamer,  veelal met stapelbed, die niet altijd afgesloten kan worden en niet altijd een raam heeft.

Wat is een mezzanine?
Een mezzanine is een open ruimte op een tussenetage, die bereikbaar is per trap. Vaak met beperkte stahoogte.

Wat is een duplex appartement?
Een duplex appartement is een appartement dat bestaat uit twee etages, verbonden door een inpandige trap. 

Wat is een slaapnis?
Een niet afsluitbare ruimte, met veelal een stapelbed.

Hoe kan ik dieetwensen doorgeven?
U kunt dit invullen in het opmerkingenveld op het boekingsformulier.


Prijzen

Wat is inbegrepen bij de prijs?
Als u op een prijs heeft geklikt bij een bepaalde accommodatie ziet u rechts in het prijsoverzicht (onder 'Mijn vakantie') exact wat er bij de prijs is inbegrepen. In de meeste gevallen zijn uw verblijf en skipas inbegrepen. Alle getoonde prijzen zijn op basis van eigen vervoer.

Zijn de prijzen per persoon?
De prijzen die op onze website getoond worden, zijn per persoon en gebaseerd op een volwassene. Dit is exclusief eventuele hotelkamerkortingen en/of skipaskortingen.

Hoeveel bedragen de reserveringskosten?
De reserveringskosten zijn € 20 per boeking.
Daarnaast bent u voor uw reis een verplichte bijdrage aan het Calamiteitenfonds van € 2,50 per groep van maximaal 9 deelnemers verschuldigd.


Beschikbaarheid

Hoe kan ik de beschikbaarheid van een accommodatie bekijken?
De beschikbaarheid kunt u bekijken door op de accommodatie-pagina op het tabblad 'Prijzen' te klikken of door op de button 'Check prijzen & beschikbaarheid' te klikken.

Is de getoonde prijs groen dan is er minstens één kamer/appartement/chalet beschikbaar op die datum. Als u op de prijs klikt, vindt u in het prijsoverzicht (onder 'Mijn vakantie') hoeveel 'eenheden' (bijv. kamers) er minstens beschikbaar zijn. Indien u meer kamers/appartementen/chalets wilt boeken dan wij in voorraad hebben, gaan we eerst nog de beschikbaarheid na. We nemen binnen één werkdag contact met u op, voordat uw boeking defitintief is vastgelegd.
Is de getoonde prijs blauw, dan kunt u de accommodatie aanvragen, wij gaan eerst de beschikbaarheid voor u na en nemen binnen één werkdag contact met u op.


'Op aanvraag'

Wat betekent het als een accommodatie 'op aanvraag' is?
Dit betekent dat we eerst voor u de laatste beschikbaarheid moeten nagaan, omdat wij de accommodatie niet (meer) zelf op voorraad hebben. Indien u een accommodatie ‘op aanvraag’ wilt boeken, nemen wij eerst contact op met onze contactpersoon ter plekke om na te gaan of de accommodatie in de betreffende periode nog beschikbaar is. U krijgt binnen één werkdag een reactie van ons.
Indien de accommodatie niet beschikbaar is, gaan we graag met u op zoek naar andere mogelijkheden!


Kinderen & baby's

Is er een kinderbedje aanwezig in de accommodatie?
In de meeste gevallen is er een kinderbedje beschikbaar, al dan niet gratis of tegen een kleine vergoeding.
Dit kunt u vinden onderaan de prijstabel van de accommodatie waar u interesse in heeft, onder het kopje 'Bijzonderheden'. Mocht hier geen informatie staan over het kinderbedje, dan kunnen wij  alsnog voor u nagaan of dit mogelijk is. Vermeldt u dan in het opmerkingenveld van uw boeking dat u een kinderbedje wenst bij te boeken.

Wat is de reissom voor baby's?
Voor baby's van 0 t/m 2 jaar (leeftijd tijdens reisperiode) betaalt u in de meeste gevallen geen reissom, indien u in een appartement of chalet verblijft. Indien dit het geval is vindt u dit onderaan de prijstabel van de accommodatie waar u interesse in heeft, onder het kopje 'Bijzonderheden'. U kunt dan één persoon minder toevoegen aan uw boeking, maar wel in het opmerkingenveld aangeven dat er een baby meereist.
In hotels en pensions gelden geen uniforme regels: de korting voor baby's verschilt per kamertype en bezetting. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het prijsoverzicht, nadat u op een prijs heeft geklikt van de accommodatie waar u interesse in heeft, onder 'Mijn vakantie'.

Wordt er kinderkorting op de reissom gegeven?
Indien u in een appartement of chalet verblijft geldt geen kinderkorting. Veel hotels en pensions geven kinderkorting en/of korting voor een extra bed op de kamer.
* Hotelkorting
U kunt de kortingen vinden door in de prijstabel op de prijs van de gewenste kamer in de gewenste periode, te klikken. Vervolgens ziet u onder het prijsoverzicht de hotelkorting per leeftijdscategorie en de voorwaarden.
* Skipaskorting
Naast de hotelkortingen gelden er ook vaak skipaskortingen voor kinderen per leeftijdscategorie. De leeftijdscategorieën kunnen verschillend zijn per skigebied, net als de hoogte van de skipaskorting. Deze vindt u ook in het prijsoverzicht onder het kopje 'Skipaskortingen'.
De reissom per kind bedraagt de reissom voor een volwassene (getoonde standaardprijzen in prijstabel) minus de eventuele hotelkorting en skipaskorting.
* Overige kortingen
Ook gelden er in de meeste gevallen verlaagde tarieven voor ski- of snowboardlessen en materiaalhuur voor kinderen. Deze extra's kunnen apart bijgeboekt worden. Voor meer informatie over de prijzen en voorwaarden verwijzen wij u naar het tabblad 'Extra's' bij de accommodatie waar uw voorkeur naar uit gaat.


Preferenties

Hoe kan ik een preferentie opgeven?
In het opmerkingenveld kunt u eventuele preferenties opgeven. Wij kunnen niet altijd garanderen dat uw preferentie gehonoreerd wordt door de betreffende accommodatie, maar wij kunnen wel uw voorkeur doorgeven (bijv. kamers naast elkaar). Het is dan aan de betreffende accommodatie of ze uw voorkeur kunnen inwilligen.

Hoe kan ik een essentie verkrijgen?
Indien u alleen boekt als vaststaat dat aan uw wens wordt voldaan, is er sprake van een essentie. Een essentie is helaas niet altijd mogelijk. Wij dienen dit te overleggen en af te stemmen met onze contactpersoon ter plekke. In sommige gevallen zijn hier kosten aan verbonden.


Optie

Wat is een optie?
Een optie betekent dat wij voor enkele dagen vrijblijvend een of meer hotelkamer(s) of appartement(en) voor u vasthouden. Hierdoor heeft u de gelegenheid te overleggen met uw medereiziger(s) en weet u zeker dat de accommodatie niet volgeboekt is indien u besluit te boeken.

Kan ik een 'optie' nemen op een accommodatie?

Heeft u nog langer bedenktijd nodig om te overleggen met uw reisgezelschap? In veel gevallen kunnen wij u een optie geven: we houden de accommodatie vrijblijvend voor u vast gedurende enkele dagen. Wilt u de optie definitief reserveren, horen we dat graag van u vóór het verlopen van de optie. Na het verstrijken van de optietermijn vervalt de optie en is de accommodatie weer te boeken door anderen. 

U kunt een optie aanvragen door ons te bellen, een e-mail te sturen of door op de betreffende prijs te klikken in de week waarop u op vakantie wilt en vervolgens op 'Via email' te klikken. Hier kunt u vragen om een optie. Tijdens kantooruren kunt u ons ook om een optie vragen via de 'Chat'.


Mini Ski/Midweek/Weekendski

Kan ik een accommodatie voor minder dan 7 nachten boeken?
Een groot deel van onze accommodaties is ook te boeken als Mini Ski. U kunt via Zoek & Boek filteren op het aantal nachten dat u wilt verblijven en vervolgens worden de accommodaties getoond waar u kunt verblijven. 
Let wel: in hoogseizoenweken (kerstvakantie & voorjaarsvakantie) kunnen vaak geen kortere verblijven worden aangeboden, omdat veel accommodaties deze liever als gehele week verkopen. In sommige gevallen is het wel mogelijk om korter te verblijven, alleen betaalt u alsnog voor 7 nachten. Wij kunnen u in dit geval meestal wel een skipaskorting geven op de prijs van het weekarrangement.


Grote groepen

Hoe vind ik een geschikte accommodatie voor mijn groep op jullie website?
U kunt via Zoek & Boek filteren op allerlei criteria, waaronder op het aantal personen en het benodigde aantal (hotel-)kamers of aantal appartementen. Vervolgens ziet u welke accommodaties voldoen aan uw wensen en beschikbaar zijn. 

Kan ik een groepsreis online boeken?

U kunt meerdere kamers in dezelfde accommodatie (indien beschikbaar) online boeken via onze website. Ook is het mogelijk op een later tijdstip alle persoonsgegevens van uw groep in te vullen, zodat u de kamers snel kunt vastleggen.

Mochten enkele kamers 'op aanvraag' zijn, nemen we zo snel mogelijk contact met u op. U kunt ook telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen, om er zeker van te zijn dat de kamers op aanvraag ook beschikbaar zijn, alvorens u de boeking maakt.

Kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een geschikte accommodatie?
Wij helpen u graag met het zoeken naar een geschikte bestemming en accommodatie voor uw groepsreis. Om u zo goed mogelijk te kunnen helpen is het belangrijk dat u het offerteformulier zo volledig mogelijk invult. Voor meer informatie verwijzen wij u naar onze groepsreis wintersport pagina voor bedrijven, familie- en vriendengroepen.

Bedrijfsuitje & incentive reizen

Hoe boek ik een zakelijke groepsreis?
Als u met uw collega's wilt wintersporten of een incentive reis wilt organiseren voor uw personeel, verwijzen wij u naar onze groepspagina voor bedrijven. U kunt hier een vrijblijvende offerte aanvragen. Vervolgens neemt een Summit medewerker, gespecialiseerd in zakelijke reizen, contact met u op. Zij hebben veel ervaring met het organiseren van bedrijfsuitjes & incentive reizen, en kunnen u hierdoor goed adviseren bij de organisatie van een onvergetelijke trip.

Kunnen jullie ook vergaderfaciliteiten en/of extra activiteiten regelen?

Ja! Bij een groepsgrootte vanaf ongeveer 10 personen organiseren wij op verzoek extra activiteiten en evenementen. U kunt in uw offerteaanvraag uw wensen doorgeven, waarna wij de mogelijkheden voor u nagaan.

Boekingsbevestiging

Wanneer is mijn boeking bij Summit Travel definitief?
Uw online boeking is definitief op het moment dat u op mijn vakantie 'Bevestigen' heeft geklikt. Hiermee gaat u akkoord met de ANVR consumentenvoorwaarden die van toepassing zijn op al onze reizen.
Betreft het een boeking van meerdere hotelkamers of waarvan wij de beschikbaarheid voor de zekerheid nog binnen één werkdag nagaan, dan wordt deze definitief zodra Summit Travel dit schriftelijk aan u bevestigt.
Wilt u een optie omzetten in een boeking? Dan stuurt u een e-mail naar Summit Travel waarin u de boeking bevestigt. Hierdoor gaat u automatisch akkoord met de ANVR consumentenvoorwaarden die op al onze reizen van toepassing zijn.

Hoe weet ik of mijn aanvraag of reservering in orde is?
U krijgt direct na het bevestigen van uw vakantie een automatische e-mail van ons. Dit betekent dat we uw aanvraag ontvangen hebben. Binnen één werkdag krijgt u van ons een reactie.
Indien u een accommodatie heeft geboekt, ontvangt u ook meteen een concept boekingsbevestiging. Binnen één werkdag sturen wij de definitieve boekingsbevestiging en factuur naar u toe.
Heeft u een accommodatie geboekt waarvan wij eerst voor de zekerheid nog de beschikbaarheid na moeten gaan, dan ontvangt u de boekingsbevestiging en factuur nadat wij de bevestiging van onze leverancier hebben ontvangen.
Heeft u een accommodatie aangevraagd? Dan nemen wij eerst contact met u op of u de accommodatie definitief wilt vastleggen. Na uw akkoord per e-mail reserveren wij de accommodatie en ontvangt u van ons uw boekingsbevestiging en factuur.


2. Extra's bijboeken

(naar boven)

Skipas

Wanneer is de skipas bij de prijs inbegrepen?
Bij alle arrangementen is een skipas inbegrepen, behalve indien dit niet is aangegeven bij de vanafprijs. Dit kunt u ook vinden bij 'skipas' in het prijsoverzicht onder 'Mijn Vakantie'. Hier ziet u tevens welke skipas bij het arrangement is inbegrepen.

Kan ik een reis boeken zonder skipas?
U kunt onze reizen boeken zonder skipas.
Wanneer u een accommodatie uit ons aanbod wilt boeken, is in de meeste gevallen een skipas inbegrepen bij de prijs. Bij een groot deel van onze accommodaties kunt u zelf de keuzes & opties van uw boeking bewerken. U kunt in dat geval bij de betreffende persoon 'geen skipas' aanklikken. Vervolgens wordt de korting verrekend in het prijsoverzicht ('Mijn vakantie'). In sommige gevallen kunt u dit niet zelf wijzigen: geef dan in het opmerkingenveld aan wie er geen skipas nodig heeft.

Hoe kan ik een skipasuitbreiding bijboeken?
Bij sommige arrangementen is het mogelijk een uitgebreide skipas te kopen. Meer informatie over skipasuitbreidingen en de additionele kosten hiervan vindt u op het tabblad Extra's bij de accommodatie die u wilt boeken.
Indien bij uw gewenste accommodatie een button 'keuzeopties & boeken' staat kunt u zelf aanklikken dat u een uitgebreide skipas wilt. In het prijsoverzicht onder 'Mijn vakantie' ziet u meteen de meerprijs doorgevoerd worden.
Indien u niet de mogelijkheid heeft zelf een skipas te selecteren, kunt u in het opmerkingenveld vermelden dat u uw skipas wilt uitbreiden.
Na uw boeking kunt u uw skipas upgraden tegen de meerprijs van de skipas. Wij rekenen hier geen extra wijzigingskosten voor.

Kan ik een familiepas boeken?
Bent u met twee volwassenen en twee of meer kinderen? In veel gebieden worden er naast normale skipassen, voor gezinnen met kinderen voordelige familiepassen verkocht. De voorwaarden en prijzen zijn verschillend per gebied. Wilt u hier meer informatie over, dan kunt u contact met ons opnemen per mail of telefoon.


Materiaalhuur

Wat zijn de kosten voor materiaalhuur?
De kosten voor materiaalhuur kunt u bij de accommodatie van uw voorkeur vinden door op het tabblad 'Extra's'  te klikken.


Lessen

Kan ik lessen bijboeken?
In de meeste dorpen kunnen wij ook lessen aanbieden. U kunt tijdens uw boeking in het opmerkingenveld invullen dat u wenst ski- en/of snowboardlessen bij te boeken.
Voor een overzicht hiervan verwijzen wij u naar onze skilessen pagina.

Wat zijn de tijden van de skilessen?
De aanvangstijden zijn vaak afhankelijk van het seizoen (laag of hoog) waarin u op wintersport gaat. In de meeste gevallen gaat u van tevoren naar het kantoor van de skischool. Hier hoort u hoe laat en waar verzameld moet worden voor de aanvang van de lessen. In sommige gevallen zijn dit vaste tijden en staan de tijden vermeld op het tabblad 'Extra's' bij de betreffende accommodatie die u wilt boeken.

Wat zijn de kosten van de skilessen?
De kosten van de skilessen zijn afhankelijk van de duur van de skilessen (aantal dagen en aantal uur per dag) en leeftijd (kind/volwassene). De prijzen verschillen meestal per dorp en zijn te vinden op het tabblad 'Extra's' bij de betreffende accommodatie die u wilt boeken.


Pendelbus

Kan ik een busreis bijboeken?
Een groot deel van onze bestemmingen is te bereiken met een pendelbusdie kan worden bijgeboekt. Op het tabblad 'Extra's' bij het arrangement van uw voorkeur vindt u of wij een buspendel kunnen aanbieden naar uw bestemming. De prijzen van de pendeldiensten zijn afhankelijk van de periode waarin u vertrekt en uw bestemming.
Als u een buspendel wilt bijboeken kunt u dit tijdens uw boeking aangeven in het opmerkingenveld. Wij gaan dan binnen één werkdag voor u na of er nog genoeg plaats is in de bus.


Vlucht & transfer

Kan ik een vlucht & transfer bijboeken?
Wij helpen u graag met het uitzoeken van de voordeligste en gunstigste vluchtmogelijkheden en met het boeken van uw vlucht. Wij berekenen € 20 per persoon over de websiteprijs van de luchtvaartmaatschappij  aangezien wij geen goedkopere tarieven hebben. Indien u met een grote groep bent kunnen wij in de meeste gevallen een groepstarief voor u regelen.
Ook kunnen we voor uw reisgezelschap een luchthaventransfer regelen. Hoe groter uw reisgezelschap, hoe gunstiger de tarieven per persoon voor de transfer.


Verzekeringen

Kan ik een annuleringsverzekering en/of reisverzekering bijboeken?
In de meeste gevallen kunt u zelf keuzeopties per persoon aangeven. Hier kunt u ook een reis- en/of annuleringsverzekering aanvinken, waarna de kosten hiervan meteen bij het totaalbedrag worden opgeteld.
Indien u deze mogelijkheid niet heeft kunt u in het opmerkingenveld bij uw boeking vermelden dat u dit graag wilt en voor welke personen.

Wat valt onder de dekking van de annuleringsverzekering?
Voor meer informatie over de polisvoorwaarden en de kosten van de annuleringsverzekering verwijzen wij u door naar onze annuleringsverzekering pagina.

Wat valt onder de dekking van de reisverzekering?
Voor meer informatie over de polisvoorwaarden en de kosten van de reisverzekering verwijzen wij u door naar onze reisverzekering pagina.


Catering

Bij welke accommodaties kan ik catering bijboeken?
Indien u in een groot appartement of chalet wilt verblijven, kunnen we voor u nagaan of we hier catering service bij aan kunnen bieden. Neem contact met ons op voordat u boekt, indien u zeker wilt weten of dit kan. 
Enkele accommodaties in ons aanbod zijn 'catered chalets', deze chalets zijn alleen te boeken in combinatie met catering service. De prijs van de catering is bij deze accommodaties al in de prijs per persoon verwerkt.

Personen

Hoe kan ik extra personen bijboeken?
Heeft u een accommodatie geboekt waar nog ruimte is voor meerdere personen, dan kunnen wij de extra personen meteen voor u bijboeken als u ons hiervan per mail of telefoon op de hoogte brengt.
Heeft u een extra appartement of hotelkamer nodig? U kunt op onze website kijken welke kamers en/of appartementen nog beschikbaar zijn en contact opnemen met ons (per mail of telefoon) om deze voor u bij te boeken. Mocht de gewenste extra kamer/appartement niet beschikbaar zijn of op aanvraag, kunt u toch even contact met ons opnemen. In sommige gevallen kunnen we alsnog een extra kamer aan een boeking toevoegen en anders helpen we u graag bij het zoeken naar een oplossing.
Er gelden geen extra wijzigingskosten.


3. Voor de reis

(naar boven)

Factuur

Wanneer ontvang ik de factuur?
De hoofdboeker ontvangt binnen één tot drie werkdagen de factuur per mail.
Als u een groepsreis geboekt heeft, ontvangt de hoofdboeker binnen vier weken een eerste versie van de factuur. Enkele dagen voor vertrek ontvangt u de definitieve factuur, na verwerking van alle mutaties.


Betalen

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling bedraagt 15% van de reissom. Indien u ook vluchten heeft geboekt via Summit Travel, dienen deze in het geheel te worden voldaan tijdens de aanbetaling. De aanbetaling dient twee weken na boeking gedaan te zijn. Als u een groepsreis geboekt heeft, dient de aanbetaling één week na ontvangst van de eerste versie van de factuur gedaan te zijn.
Indien de boeking binnen 6 weken voor vertrek gemaakt is, dient de gehele reissom (100%) betaald te worden.

Welke betalingsmethoden zijn er?
* Internetbankieren
U kunt door middel van internetbankieren de aanbetaling en/of restbetaling van de reissom naar ons rekeningnummer overmaken, onder vermelding van uw boekingsnummer (= tevens factuurnummer).
* Bankoverschrijving
U kunt door middel van een bankoverschrijving de reissom betalen, onder vermelding van uw boekingsnummer (= tevens factuurnummer) . Houdt u rekening met de langere verwerkingstijd van uw betaling.

Krijg ik een bevestiging van de (aan-)betaling?
Wij versturen standaard geen betalingsbevestigingen. Als wij uw betaling niet op tijd ontvangen hebben, nemen wij contact op met de hoofdboeker.
Indien u zeker wilt weten of de betaling goed is aangekomen kunt u contact met ons opnemen via e-mail of telefoon.

Is het mogelijk om het bedrag in één keer te betalen?
Het is mogelijk de gehele reissom in één keer te betalen. Mochten er later nog mutaties in uw boeking zijn, sturen wij de hoofdboeker een nieuwe versie van de factuur.

Wanneer moet de gehele reissom uiterlijk betaald zijn?
Het restbedrag (85% van de reissom) dient uiterlijk 6 weken voor vertrek in het bezit te zijn van Summit Travel. 

Kunnen alle reizigers ook apart betalen?
Het is niet mogelijk dat alle reizigers apart betalen. De gehele aanbetaling en/of restbetaling van de reissom dient door de hoofdboeker (of één van de reizigers) betaald te worden aan Summit Travel.

Wat is het rekeningnummer van Summit Travel?
IBAN: NL49 INGB 0662 4763 52
BIC: INGBNL2A

t.n.v. Summit Travel BV te Rotterdam

Welke referentie moet ik gebruiken als ik mijn betaling wil doen?
De betaling dient te worden gedaan onder vermelding van uw boekingsnummer(= tevens
factuurnummer).


Wijzigen

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja. Uiteraard kan het voorkomen, zeker bij grote groepen, dat er in de loop van de tijd elementen uit uw reservering wijzigen (materiaalhuur, lessen, persoon erbij, etc.). De hoofdboeker kan Summit Travel hiervan op de hoogte brengen per mail of telefoon. Wij zullen met de hoofdboeker duidelijke afspraken maken over hoe hiermee om te gaan.

Wat zijn de kosten voor het wijzigen van een boeking?
Voor wijzigingen worden doorgaans geen extra kosten in rekening gebracht.
Alleen de additionele kosten die ontstaan door de wijziging (bijv. er gaat één persoon extra mee, u wilt materiaalhuur of lessen bijboeken, etc.) worden in rekening gebracht.
Houdt u er rekening mee dat bij annulering van een of meerdere personen, er kosten in rekening worden gebracht. Dit verschilt echter per geval. Informeert u bij Summit Travel wat in uw geval de voorwaarden en de hoogte van de kosten zullen zijn.


Reisdocumenten

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uiterlijk één week voor vertrek zullen wij de reisinformatie en vouchers per e-mail naar u toesturen.


Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Een reis kan alleen geannuleerd worden door de hoofdboeker. Een annulering dient schriftelijk aan ons te worden doorgegeven (bij voorkeur per e-mail zodat wij zo snel mogelijk de annulering in gang kunnen zetten).

Wat zijn de kosten van het annuleren van mijn reis?
Summit Travel is aangesloten bij de ANVR. De ANVR consumentenvoorwaarden zijn van toepassing op al onze reizen. Voor annuleringen gelden dan ook de ANVR consumentenvoorwaarden.

Kan ik (een deel van) de kosten declareren op de annuleringsverzekering?
Dit is afhankelijk van de voorwaarden van uw verzekeraar, deze zijn van toepassing.


4. Tijdens de reis

(naar boven)

Ophalen skipassen

Waar kan ik de skipassen ophalen?
In het document reisinformatie, dat de hoofdboeker uiterlijk één week voor vertrek ontvangen heeft, staat onder het kopje (3) Skipas waar u de skipassen kunt ophalen. In de meeste gevallen kunt u uw voucher bij de skipaskassa inwisselen voor skipassen. In sommige gevallen liggen de skipassen al klaar in het hotel.


Reisleiding

Is er reisbegeleiding aanwezig op de bestemming?
Nee, Summit Travel heeft geen reisbegeleiders ter plekke.


Probleem ter plekke

Ik heb een probleem tijdens mijn reis, wie moet ik raadplegen?
Indien de accommodatiehouder uw eventuele klachten niet naar behoren oplost verzoeken wij u vriendelijk Summit Travel in Nederland te benaderen op het moment dat u nog ter plekke bent.

Indien u uw klacht pas na terugkomst in Nederland aan Summit Travel meldt is het helaas voor Summit Travel niet meer mogelijk een oplossing voor het probleem aan te dragen.
Voor dringende zaken tijdens uw reis kunt u gebruik maken van het algemene telefoonnummer van Summit Travel: +31 (0)10 279 9632 of bij geen gehoor van ons noodnummer +31 (0)6 4316 2222.

Indien u via Summit Travel een reisverzekering heeft afgesloten kunt u in noodgevallen de hulplijn van de Europeesche Verzekeringen bellen: +31 20 65 15 777. Deze hulplijn is dag en nacht bereikbaar.


5. Na de reis

(naar boven)

Klachten

Ik ben terug van vakantie en heb een klacht. Waar kan ik die indienen?
Achteraf, na thuiskomst, kunnen wij de problemen niet meer oplossen. Klachten die op de bestemming niet zijn gemeld en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland niet in behandeling genomen. Voor verdere informatie hierover verwijzen wij u naar de ANVR consumentenvoorwaarden.
Klachten indienen na terugkomst kunt u doen per mail, onder vermelding van uw boekingsnummer.


Enquête

Wat doet Summit Travel met de enquête resultaten?
Ongeveer een week na terugkomst ontvangt de hoofdboeker een uitnodiging om de aparte onderdelen van uw reis te beoordelen (o.a. dorp, skigebied, materiaalhuur, lessen etc.). Daarna kunt u de accommodatie waarin u verbleef beoordelen. Deze beoordeling komt op Zoover te staan. Hiermee helpt u andere reizigers bij het uitkiezen van de geschikte accommodatie. Als de hoofdboeker de enquête volledig heeft ingevuld ontvangt hij/zij een tegoedbon voor €25 korting op een wintersport in het volgende seizoen.


Beoordeling Summit Travel

Waar komt mijn beoordeling van Summit Travel te staan?
Ongeveer twee weken na terugkomst ontvangt de hoofdboeker een uitnodiging om Summit Travel te beoordelen. Deze beoordeling komt op de onafhankelijke reviewsite Trustpilot te staan. Hierdoor helpt u onze potentiële nieuwe klanten: zij kunnen uw ervaring lezen ter ondersteuning van hun beslissing.


6. Over Summit Travel

(naar boven)

Contact

Hoe kan ik contact met Summit Travel opnemen?
U kunt contact met ons opnemen per telefoon en e-mail

Wat zijn de openingstijden van Summit Travel?
Wij zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur bereikbaar via telefoon of e-mail. Buiten kantooruren kunt u een bericht inspreken op onze voice-mail. Wij nemen de eerstvolgende werkdag direct contact met u op.


Disclaimer

Waar kan ik de disclaimer vinden?
Onze disclaimer vindt u onderaan de website, onder het kopje 'Over ons'.

Hoe zit het met mijn privacy?
Wij respecteren te allen tijde uw recht op privacy. Uw gegevens worden niet aan derden verstrekt. Zie ook onze privacy verklaring.


Voorwaarden

Waar kan ik de voorwaarden van Summit Travel vinden?
Summit Travel is aangesloten bij de ANVR en hanteert de ANVR reisvoorwaarden. Met deze voorwaarden gaat u akkoord wanneer u een reis boekt bij Summit Travel.


Lidmaatschappen

Is Summit Travel lid van de ANVR, SGR, Calamiteitenfonds?
Ja, Summit Travel is aangesloten bij zowel de ANVR (lid 04648), SGR (lid 2951) als het Calamiteitenfonds (lid 2951).


Cookies

Waar gebruikt Summit Travel cookies voor?
Summit Travel gebruikt cookies onder andere om het gebruikersgemak van de website te verhogen en om integratie met social media mogelijk te maken. Meer informatie over het gebruik van cookies vindt u in ons cookiebeleid.

Bel ons op 010 279 96 32

Summit Travel B.V.

Oostplein 420
3061 CH Rotterdam

  • Wie zijn wij?
  • Bedrijfsinformatie
  • Blog
© 2003-2017 Summit Travel
Wij gebruiken cookies. Door gebruik te maken van deze website, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies.AKKOORD