ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
1587 reviews geven ons een
4,7 van 5
BIJ SUMMIT TRAVEL KRIJG JE
RUIM AANBOD MINI SKI'S
ZEER PERSOONLIJKE SERVICE
MEER DAN 15 JAAR ERVARING!
BETROUWBAARHEID EN ZEKERHEID
RUIM AANBOD MINI SKI'S

FAQ Corona


Hieronder vind je veelgestelde vragen over de huidige Coronasituatie. Klik de vraag open voor een antwoord op je vraag!

Prijzen

 

Wanneer jouw wintersportvakantie niet door kan gaan krijg je de volledige reissom binnen 4 weken na annulering teruggestort op jouw rekening. Jouw wintersport kan niet doorgaan bij een code oranje of rood op jouw wintersportbestemming of als er voor Nederlanders/Belgen een inreisverbod van kracht is.
Nee! Wij werken niet met vouchers. Wanneer jouw wintersport wordt geannuleerd door Corona krijg je van ons binnen 4 weken de gehele reissom terug op jouw rekening gestort.
In deze gekke tijden is dit zeker geen onterechte vraag. We gaan er geheel niet van uit, maar in het geval dat wij (Summit Travel) onverhoopt en onverwacht in een situatie komen van financieel onvermogen, geldt dat de reeds aan ons betaalde bedragen vallen onder de SGR/SGRZ-Garantie. Dat betekent dat je altijd op reis gaat óf gegarandeerd het geld terugkrijgt. Meer informatie kun je vinden op www.sgr.nl en op www.sgrz.nl. Onze lidmaatschapsnummers zijn 2951 (SGR) en 17161 (SGRZ). Geen zorgen dus!


Reisadvies

Tijdens de persconferentie van premier Rutte van dinsdag 3/11 is een advies uitgesproken om niet naar het buitenland te reizen tot en met 15 januari 2021. Uiteraard respecteren wij dat besluit. Met de kennis die we nu hebben lijkt dit ‘Rutte-advies’ NIET automatisch gekoppeld te zijn met het officiële RIVM/Buitenlandse zaken reisadvies. De huidige situatie is dat de Alpenlanden in ieder geval t/m 30 november 2020 op code oranje staan, maar het is dus nog niet bekend of dit ‘Rutte-advies’ concreet betekent dat deze code oranje tot 15 januari 2021 verlengd wordt. Wij kijken enkel naar de officiële reisadvies codes welke afgegeven zijn door RIVM/Buitenlandse zaken voor het bepalen of een reeds geboekte vakantie voor die periode door kan gaan of niet. 
Ja, je kunt gerust een wintersportvakantie boeken voor een bestemming waar op dit moment een code oranje of rood geldt. De situatie verandert momenteel vaak en de kans is groot dat jouw bestemming veilig is tegen de tijd dat jouw wintersport plaatsvindt. Als uiterlijk 3 dagen voor vertrek het reisadvies nog steeds negatief is krijg je de gehele reissom binnen 4 weken teruggestort.
We bekijken de situatie op jouw wintersportbestemming uiterlijk 3 dagen voor vertrek. Als er dan een code oranje of rood van kracht is kun je de vakantie annuleren en krijg je de gehele reissom binnen 4 weken teruggestort.
Wanneer je al op bestemming bent en het reisadvies wordt aangepast naar code oranje, kun je zelf bepalen of je de vakantie afmaakt (indien mogelijk) of eerder terug naar huis gaat. Wanneer je besluit de vakantie af te breken krijg je de niet genoten reisdagen van ons terug. 

Indien je via ons een vlucht hebt geboekt en het wordt tijdens jouw wintersport code oranje, kun je ervoor kiezen om je oorspronkelijke vlucht te behouden of je terugvlucht om te boeken om eerder terug te komen naar Nederland. Eventuele extra kosten voor het omboeken van de vlucht zijn voor eigen rekening. Uiteraard helpen we je hier graag bij.

Indien je via ons een busreis hebt geboekt en het wordt tijdens jouw wintersport code oranje, zullen wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te repatriëren.
Vermoedelijk zal de Nederlandse overheid binnenkort de verandering in reisadviezen ruimer van tevoren gaan communiceren. Mocht het dus van tevoren al bekend worden dat het reisadvies halverwege jouw vakantie negatief gaat worden, ook dan kun je voor vertrek kosteloos annuleren en krijg je de gehele reissom terug.
Ook dan kun je de reis annuleren en krijg je van ons de gehele reissom terugbetaald binnen 4 weken.
Doorreizen door België en Duitsland – eventueel met een korte tussenstop, bijvoorbeeld om te tanken – blijft voorlopig gewoon mogelijk.

 

Gezondheid

Momenteel vereist enkel Italië een negatieve PCR-testuitslag welke niet ouder is dan 72 uur. Je kunt de test bij aankomst bij de dichtstbijzijnde lokale GGD laten afnemen of op het vliegveld wanneer je per vliegtuig aankomt. Wij raden echter aan om de test voor vertrek in Nederland al te laten afnemen.  De test kun je niet laten afnemen bij de GGD. De teststraten van de GGD zijn enkel bedoeld voor mensen met daadwerkelijke Corona verschijnselen en bovendien krijg je van de GGD niet de juiste formulieren mee. Je kunt voor de verplichte test terecht bij bijvoorbeeld HetHuisartslab, Travel Clinic, PCRtest.nl of Coronalab. Ook houden wij de ontwikkelingen omtrent de mogelijkheid tot sneltesten  goed in de gaten. Informatie hierover updaten we hier. Wanneer je vanwege deze verplichte test jouw boeking wilt annuleren, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.
De kosten van de verplichte PCR-test komen voor eigen rekening van onze klanten.
Alle reizigers vanaf 13 jaar die van of naar een Nederlandse luchthaven vliegen hebben een gezondheidsverklaring nodig. Op deze verklaring vul je in of je Corona gerelateerde klachten hebt. Dit formulier laat je bij het boarden zien alvorens je het vliegtuig mag instappen. Deze verklaring kun je hier downloaden. Let op je hebt 2x een ingevuld formulier nodig, voor de heen- en terugvlucht.
Als reisorganisator zijn wij verplicht onze klanten op bestemming bijstand te bieden. We zullen je in dit geval altijd zo goed mogelijk informeren en helpen bij het regelen van extra overnachtingen. De extra kosten hiervan komen voor rekening van de reiziger. Sommige reisverzekeringen dekken deze kosten wel, check hiervoor je polis.
Summit Travel is enkel verantwoordelijk voor het repatriëren van klanten die via ons ook het vervoer geboekt hebben. Onze klanten die met eigen vervoer naar de wintersportbestemming reizen zijn er zelf verantwoordelijk voor om weer thuis te komen.
Wanneer je op bestemming ziek wordt moet je zo snel mogelijk contact opnemen met jouw reisverzekering. Op de polis vind je meestal het alarmnummer van jouw verzekeraar. Zij kunnen jou vertellen bij welke dokter je terecht kunt en wat je in het geval van een besmetting met Corona moet doen. In het geval je via ons een reisverzekering hebt afgesloten neem je contact op met de Europeesche verzekeringen, alarmcentrale SOS International: 020-655777.

Daarnaast moet je op jouw vakantiebestemming in quarantaine en mag je pas weer reizen wanneer je 24 uur klachten vrij bent. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk telefonisch de receptie van jouw accommodatie op de hoogte brengt van jouw besmetting met Corona. Ook vragen we je nadrukkelijk om vanaf dan contact met andere mensen te vermijden en in jouw hotelkamer of appartement te blijven. Volg uiteraard ook altijd de adviezen van de lokale autoriteiten op.
Wanneer je niet op wintersport kunt omdat je Corona hebt, of je vakantie hierdoor eerder moet afbreken, kun je de reis annuleren en gelden hierbij de standaard annuleringsvoorwaarden. Bij boeking kun je via ons een annuleringsverzekering van de Europeesche afsluiten. Deze annuleringsverzekering biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis, omdat je zelf Corona hebt. Het is hierbij wel belangrijk dat men bij aanvang van de reis Corona heeft of het tijdens de reis oploopt. Als bij 1 reiziger is vastgesteld dat deze ziek is, mogen de andere reizigers mee annuleren. Het gaat hierbij om een maximum van 4 woonadressen of 9 personen met 9 verschillende adressen. Let op! alle deelnemers moeten dan een annuleringsverzekering hebben afgesloten.

 

Verzekeringen via de Europeesche*


*Heb je zelf een verzekering lopen en deze dus niet via ons afgesloten, dien je bij vragen over de dekking contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij.

Nee, je hebt hier geen verzekering voor nodig. Dit wordt dan expliciet gemeld op de website bij het betreffende arrangement en op de boekingbevestiging.
De standaard annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk-annuleringsdekking afgesloten en is de kleurcode verslechterd na het moment van boeken? Dan kun je de schade bij de Europeesche indienen ter beoordeling. Er wordt door hen een eigen bijdrage van 25 % van de annuleringskosten gerekend. 

Is er code oranje/rood afgegeven voor de bestemming en/of geldt er een inreisverbod bij 3 dagen voor vertrek? Dan krijg je het geld van ons terug en hoeft er geen verzekering te worden geraadpleegd. Antwoord19
De standaard annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk-annuleringsdekking, is de kleurcode verslechterd tijdens de reis en kun je daadwerkelijk aantonen dat je eerder bent teruggekeerd? Dan heb je vermoedelijk recht op een vergoeding. Echter geven wij ook het geld van de ongenoten reisdagen terug bij een verandering naar code oranje/rood. Je kunt het dan ook in dit geval beter via ons laten lopen, want door de verzekeraar wordt een eigen bijdrage van 25 % van de annuleringskosten gerekend.
De annuleringsverzekering biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis, omdat je zelf Corona hebt. Het is hierbij wel belangrijk dat men bij aanvang van de reis Corona heeft of het tijdens de reis oploopt. Als bij 1 reiziger is vastgesteld dat deze ziek is, mogen de andere reizigers mee annuleren. Het gaat hierbij om een maximum van 4 woonadressen of 9 personen met 9 verschillende adressen. Let op! alle deelnemers moeten dan een annuleringsverzekering hebben afgesloten.
Indien er een inreisbeperking geldt op de geplande vertrekdag, zal Summit Travel het volledig betaalde bedrag terugstorten. Dit is geen verzekeringswerk.
Extra reis- en verblijfkosten zijn alleen verzekerd als jijzelf of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens de reis en na akkoord door de alarmcentrale SOS International: 020-655777. Heb je quarantainekosten zonder zelf ziek te zijn? Dan valt dit niet onder je verzekering.
Nee, extra gemaakte kosten om terug naar Nederland te reizen (bijv. omdat de vlucht is geannuleerd), zijn niet gedekt. Deze kosten worden alleen vergoed als jijzelf of jouw reisgenoot ernstig ziek was, waardoor de terugreis onmogelijk was omdat je te ziek was om te reizen en na overleg met de alarmcentrale SOS International: 020-655777.

 

Annuleringen

Standaard hanteren wij de voorwaarden zoals genoemd op onze ANVR-pagina (tenzij anders vermeld in jouw offerte). Vanwege de huidige Corona-onzekerheid hebben we nu bij veel arrangementen de annuleringsvoorwaarden voor de klant gunstiger gemaakt dan deze standaard voorwaarden. Zo zijn er behoorlijk veel arrangementen gratis te annuleren tot zelfs 6 weken voor vertrek, zonder opgaaf van redenen, waarbij je dus de (aan)betaling direct geheel teruggestort krijgt. Dit wordt dan expliciet gemeld op de website bij het betreffende arrangement en op jouw boekingsbevestiging.
Wij annuleren de reis uiterlijk 3 dagen voor vertrek, indien er op dat moment een code oranje of rood is afgegeven voor de bestemming of er een inreisverbod voor Nederlanders geldt. Wij streven ernaar om de betaalde reissom binnen 4 weken op jouw rekening terug te storten.
Ja, dit kan. Wij, als Summit Travel, zijn verantwoordelijk voor het welzijn en de veiligheid van onze reizigers. Als wij een bestemming niet meer veilig vinden om naartoe af te reizen, kunnen wij jouw vakantie annuleren.
Helaas krijg je in dit geval het geld niet van ons terug. Je kunt contact opnemen met jouw annuleringsverzekering en navragen of zij hier dekking voor bieden.
Nee dit mag niet. Ondanks de situatie moet er altijd aan de betalingsregels worden voldaan. Annuleer je binnen de termijn waarin kosteloos annuleren mogelijk is? Dan wordt de betaling binnen enkele werkdagen op je rekening teruggestort. Kan de reis uiteindelijk niet doorgaan door de oranje of rode kleurcode, of een inreisverbod? Dan wordt het geld binnen 4 weken op je rekening teruggestort.
Zeker! Het geld wordt uiterlijk 4 weken na jouw vertrekdatum op de je rekening teruggestort. Wij geven dit wintersportseizoen geen vouchers uit.
Ja, dit kan. Je kunt de voucher omruilen voor geld terug. Wij zullen het geld dan na april 2021 naar jou terugstorten.
Indien wij de reis kosteloos bij de leverancier kunnen annuleren, is het mogelijk om de reis om te boeken. Neem hiervoor contact met ons op, dan gaan wij de mogelijkheden voor je na.

 

Vervoer

Hier vind je alle corona informatie rondom jouw geboekte vervoer via Summit Travel, richting de Alpen.

De luchtvaartsector heeft samen met de overheid een aantal gezondheidsmaatregelen genomen om je veilig en met een prettig gevoel naar je bestemming te brengen. De lucht aan boord wordt steeds ververst en vrijgemaakt van ziekteverwekkers. De combinatie van goede ventilatie, luchtfilters en de droge lucht beperkt het risico op verspreiding van het virus. Na iedere vlucht wordt het vliegtuig extra grondig schoongemaakt en er zijn extra hygiënemaatregelen aan boord. Ook wordt onnodig contact tussen passagiers en medewerkers beperkt. Zo kun je vooraf online inchecken, en dien je aan boord zo veel mogelijk te blijven zitten. Je kunt wel iets te eten en drinken kopen, maar hebt keuze uit een kleiner assortiment. Betalen kan alleen contactloos.

Tijdens de reis geldt het volgende:
  • Een mondkapje dragen is verplicht voor passagiers vanaf 13 jaar en ouder tijdens het in- en uitstappen en aan boord van het vliegtuig. Je dient je eigen mondkapje mee te nemen.
  • Alle passagiers die van, via of naar een Nederlandse luchthaven vliegen, moeten een gezondheidsverklaring invullen. Deze verklaring maakt onderdeel uit van het online incheckproces en wordt je dus automatisch aangeboden als je online incheckt. Check je liever in op de luchthaven, dan worden de vragen daar aan je voorgelegd. Deze verklaring kun je hier downloaden. Let op! Je hebt 2 ingevulde formulieren nodig, voor de heen- en terugvlucht.
  • Indien mogelijk, zal de luchtvaartmaatschappij je een stoel toewijzen met zoveel mogelijk ruimte om je heen en worden passagiers binnen één boeking, als er voldoende ruimte is, automatisch bij elkaar geplaatst bij het (online) inchecken.
  • Je mag kosteloos je handbagage inchecken, zodat het instappen soepeler verloopt.
  • Je scant zelf je boardingpass bij de gate.
Heb je via Summit Travel een transfer vanaf de luchthaven naar jouw bestemming geboekt, dan gelden tijdens de transfer de onderstaande maatregelen.

Voor een taxi-auto/bus:

  • Tijdens de reis dien je het mondkapje te dragen.
  • De bestuurdersplek is afgesloten van het passagiersgedeelte.

 
Voor een bus > 25 personen:

  • Lopen door de bus is niet toegestaan.
  • Tijdens de reis dien je het mondkapje te dragen.
  • De stoelen mogen uitsluitend tijdens de nacht in de ruststand.
  • Om het lopen en contact onderling tot het minimum te beperken is er geen catering aan boord.
  • De buschauffeur draagt een masker bij het in- en uitstappen en bij het inladen van bagage.
  • Er is ontsmettingsmiddel aanwezig en alle bussen worden na elke rit schoongemaakt.
Touringcars rijden op volledige bezetting. Voor vertrek worden alle touringcars grondig schoongemaakt en worden de meest aangeraakte onderdelen gedesinfecteerd. Denk hierbij aan de handgrepen en leuningen. Ook wordt de touringcar voor en na de rit extra lang geventileerd. Vooraf ontvang je per mail een gezondheidsverklaring. Deze dien bij het inchecken af te geven aan de chauffeur. Reizigers van 13 jaar en ouder dienen bij het instappen, tijdens de reis en bij het uitstappen een mondkapje te dragen. Je dient zelf voor voldoende mondkapjes te zorgen voor zowel de heen- als terugreis. Sommige papieren mondkapjes moet je na 4 uur gebruik al vervangen.

 

Tijdens de reis geldt het volgende:

  • Je dient plaats te nemen op de stoel welke je door de chauffeur wordt toegewezen.
  • Het toilet is alleen in uiterste geval van nood te gebruiken.
  • Lopen door de bus is niet toegestaan.
  • Tijdens de reis dien je het mondkapje te dragen.
  • De stoelen mogen uitsluitend tijdens de nacht in de ruststand.
  • Om het lopen en contact onderling tot het minimum te beperken is er geen catering aan boord.
  • De bestuurdersplek is afgesloten van het passagiersgedeelte. Als je een vraag hebt aan de bestuurders dan kan deze tijdens een pauze worden gesteld.
Ben je ernstig ziek of te ziek om op vakantie te kunnen? Dan is dit voor de verzekering een geldige reden om te annuleren. Je hebt hiervoor een doktersverklaring en een annuleringsverzekering nodig.

Ben je positief getest op corona en kun je daardoor niet reizen? Dan is dit een geldige reden om de reis te annuleren. Je hebt hiervoor een annuleringsverzekering nodig.

Mag je het vliegtuig niet in omdat je verhoging of koorts hebt? Of omdat de luchtvaartmaatschappij dit besluit, omdat je verkouden bent of vanwege een andere reden? Dan is dat meestal niet gedekt op de annuleringsverzekering. Reisverzekeraars laten weten dit wel per geval te bekijken. Overleg daarom met je verzekeraar. Uiteraard helpen wij je hier ook graag bij.

 

Ter plaatse

Alle wintersportlanden hebben ter plaatse maatregelen opgesteld, of zijn daar nog mee bezig, om de verspreiding van het Coronavirus zo veel mogelijk te beperken. Op onze website vind je een speciale coronamaatregelen pagina waarop per dorp de maatregelen worden bijgehouden. Daarnaast ontvang je kort voor vertrek van ons de reispapieren, waarin ook de maatregelen vermeld worden die in jouw accommodatie, in het dorp en op de piste gelden. Hieronder hebben we de meest voorkomende maatregelen opgenoemd waar je alvast rekening mee kunt houden:

Algemene Coronaregels:

- In alle openbare gesloten ruimtes is het dragen van een mondkapje voor iedereen vanaf 11 jaar verplicht. Denk hierbij aan de supermarkt, winkels, restaurants, materiaalverhuur, het bureau van de skischool, de skibus en wanneer je je verplaatst binnen de door jou geboekte accommodatie.

- Ook in de skilift, in de rij voor de skilift en in de berg- en dalstations is het dragen van een mondkapje verplicht en dien je 1,5 meter afstand te houden. Er worden looproutes gecreëerd om wachtrijen in goede banen te leiden.

- Après-ski vind dit jaar niet plaats. Je kunt uiteraard aan het einde van de dag gezellig met elkaar wat drinken, maar je moet hierbij aan tafel blijven zitten en er zal geen uitbundige muziek gedraaid worden. Op sommige plaatsen geldt een maximum aantal personen per tafel.

- Tijdens skilessen is het dragen van een mondkapje verplicht bij het verzamelen aan het begin en aan het einde van de les. Tijdens de les zelf hoef je geen mondkapje op. Daarnaast wordt er geadviseerd om van tevoren je skilessen te boeken. Dit kun je gemakkelijk van tevoren via Summit Travel regelen.

- Huurmateriaal wordt na elk gebruik grondig gedesinfecteerd.

- In veel skidorpen wordt een avondklok ingesteld, wat inhoudt dat restaurants en bars bijvoorbeeld om 22:00 uur sluiten.

- Er gelden strenge gezondheidsregels voor personeel dat in aanraking komt met klanten (zoals de bediening van restaurants en skileraren). Denk bijvoorbeeld aan het dragen van mondkapjes en het regelmatig ondergaan van een Coronatest.

- Ook in de skidorpen gelden net zoals in Nederland algemene regels zoals hoesten in je elleboog, geen handen schudden, regelmatig je handen wassen en voldoende afstand houden. Op verschillende plekken in het dorp en op de pistes staat hydroalcoholische gel zodat je je eigen handen regelmatig kunt ontsmetten.

*Summit Travel is niet verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen in de maatregelen. Raadpleeg voordat je op vakantie gaat altijd de website van het skigebied of dorp waar je naartoe gaat en leef de regels van de lokale overheid na. 

Voor appartementen en hotelkamers geldt op dit moment geen maximum aantal personen. Ook zijn er geen restricties wat betreft het aantal huishoudens wat in één appartement mag verblijven.

Bel ons op 010 279 96 32

Summit Travel B.V.

Oostplein 420
3061 CH Rotterdam

Nieuwsbrief

© 2003-2020 Summit Travel
ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
  • Privacy Policy
  • Disclaimer