ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
1665 reviews geven ons een
4,8 van 5
BIJ SUMMIT TRAVEL KRIJG JE
RUIM AANBOD MINI SKI'S
ZEER PERSOONLIJKE SERVICE
MEER DAN 18 JAAR ERVARING!
BETROUWBAARHEID EN ZEKERHEID
RUIM AANBOD MINI SKI'S

FAQ Corona


Hieronder vind je veelgestelde vragen over de huidige Coronasituatie. Klik de vraag open voor een antwoord op je vraag!

Betalingen

 

Wanneer jouw wintersportvakantie niet door kan gaan krijg je de volledige reissom (m.u.v. de SGR-bijdrage voor boekingen met boekingsdatum 1 februari 2021 of later) binnen 4 weken na annulering teruggestort op jouw rekening. Jouw wintersport kan niet doorgaan bij een code oranje of rood op jouw wintersportbestemming of als er voor Nederlanders/Belgen een inreisverbod van kracht is.
Nee! Wij werken niet met vouchers. Wanneer jouw wintersport wordt geannuleerd door Corona krijg je van ons binnen 4 weken de gehele reissom (m.u.v. de SGR-bijdrage voor boekingen met boekingsdatum 1 februari 2021 of later) terug op jouw rekening gestort.
In deze gekke tijden is dit zeker geen onterechte vraag. We gaan er geheel niet van uit, maar in het geval dat wij (Summit Travel) onverhoopt en onverwacht in een situatie komen van financieel onvermogen, geldt dat de reeds aan ons betaalde bedragen vallen onder de SGR/SGRZ-Garantie. Dat betekent dat je altijd op reis gaat óf gegarandeerd het geld terugkrijgt. Meer informatie kun je vinden op www.sgr.nl en op www.sgrz.nl. Onze lidmaatschapsnummers zijn 2951 (SGR) en 17161 (SGRZ). Geen zorgen dus!



Reisadvies

Ja, je kunt gerust een wintersportvakantie boeken voor een bestemming waar op dit moment een code oranje of rood geldt. De situatie verandert momenteel vaak en de kans is groot dat jouw bestemming veilig is tegen de tijd dat jouw wintersport plaatsvindt. Als uiterlijk 3 dagen voor vertrek het reisadvies nog steeds negatief is krijg je de gehele reissom binnen 4 weken teruggestort.
We bekijken de situatie op jouw wintersportbestemming uiterlijk 3 dagen voor vertrek. Als er dan een code oranje of rood van kracht is gaan we de vakantie annuleren en krijg je de gehele reissom binnen 4 weken teruggestort (m.u.v. de SGR-bijdrage voor boekingen met boekingsdatum 1 februar 2021 of later).
Wanneer je al op bestemming bent en het reisadvies wordt aangepast naar code oranje, kun je zelf bepalen of je de vakantie afmaakt (indien mogelijk) of eerder terug naar huis gaat. Wanneer je besluit de vakantie af te breken krijg je de niet genoten reisdagen van ons terug. 

Indien je via ons een vlucht hebt geboekt en het wordt tijdens jouw wintersport code oranje, kun je ervoor kiezen om je oorspronkelijke vlucht te behouden of je terugvlucht om te boeken om eerder terug te komen naar Nederland. Eventuele extra kosten voor het omboeken van de vlucht zijn voor eigen rekening. Uiteraard helpen we je hier graag bij.

Indien je via ons een busreis hebt geboekt en het wordt tijdens jouw wintersport code oranje, zullen wij er alles aan doen om je zo snel mogelijk te repatriëren.
Mocht van tevoren al bekend worden dat het reisadvies halverwege jouw vakantie negatief gaat worden, ook dan kun je voor vertrek kosteloos annuleren en krijg je de gehele reissom terug.
Ook dan kun je de reis annuleren en krijg je van ons de gehele reissom terugbetaald binnen 4 weken.
Doorreizen door België en Duitsland blijft voorlopig gewoon mogelijk. 

 

Gezondheid

Je kunt voor de verplichte test terecht bij bijvoorbeeld HetHuisartslab, Travel Clinic, PCRtest.nl of Coronalab. De test kun je niet laten afnemen bij de GGD. De teststraten van de GGD zijn enkel bedoeld voor mensen met daadwerkelijke Corona verschijnselen en bovendien krijg je van de GGD niet de juiste formulieren mee. Wanneer je vanwege deze verplichte test jouw boeking wilt annuleren, gelden de standaard annuleringsvoorwaarden.
Momenteel moet je als reiziger een negatieve COVID-19-testuitslag kunnen laten zien als je naar Nederland (terug)reist. Dit geldt voor gebieden met een oranje reisadvies door corona en voor iedereen van 13 jaar of ouder. Ook als je gevaccineerd bent tegen corona. De testuitslag is verplicht bij vertrek met het vliegtuig, schip, internationale trein en internationale bus. Sinds 1 juni is de negatieve testuitslag ook verplicht voor reizigers met eigen vervoer, zoals de auto of motor. Je kunt een boete van € 95 krijgen als je zonder negatieve testuitslag reist.

De kosten van de verplichte PCR-test komen voor eigen rekening van onze klanten.
Alle reizigers vanaf 13 jaar die van of naar een Nederlandse luchthaven vliegen hebben een gezondheidsverklaring nodig. Op deze verklaring vul je in of je Corona gerelateerde klachten hebt. Dit formulier laat je bij het boarden zien alvorens je het vliegtuig mag instappen. Deze verklaring kun je hier downloaden. Let op je hebt 2x een ingevuld formulier nodig, voor de heen- en terugvlucht.
Als reisorganisator zijn wij verplicht onze klanten op bestemming bijstand te bieden. We zullen je in dit geval altijd zo goed mogelijk informeren en helpen bij het regelen van extra overnachtingen. De extra kosten hiervan komen voor rekening van de reiziger. Sommige reisverzekeringen dekken deze kosten wel, check hiervoor je polis.
Summit Travel is enkel verantwoordelijk voor het repatriëren van klanten die via ons ook het vervoer geboekt hebben. Onze klanten die met eigen vervoer naar de wintersportbestemming reizen zijn er zelf verantwoordelijk voor om weer thuis te komen.
Wanneer je op bestemming ziek wordt moet je zo snel mogelijk contact opnemen met jouw reisverzekering. Op de polis vind je meestal het alarmnummer van jouw verzekeraar. Zij kunnen jou vertellen bij welke dokter je terecht kunt en wat je in het geval van een besmetting met Corona moet doen. In het geval je via ons een reisverzekering hebt afgesloten neem je contact op met de Europeesche verzekeringen, alarmcentrale SOS International: 020-655777.

Daarnaast moet je op jouw vakantiebestemming in quarantaine en mag je pas weer reizen wanneer je 24 uur klachten vrij bent. Het is belangrijk dat je zo snel mogelijk telefonisch de receptie van jouw accommodatie op de hoogte brengt van jouw besmetting met Corona. Ook vragen we je nadrukkelijk om vanaf dan contact met andere mensen te vermijden en in jouw hotelkamer of appartement te blijven. Volg uiteraard ook altijd de adviezen van de lokale autoriteiten op.
Wanneer je niet op wintersport kunt omdat je Corona hebt, of je vakantie hierdoor eerder moet afbreken, kun je de reis annuleren en gelden hierbij de standaard annuleringsvoorwaarden. Bij boeking kun je via ons een annuleringsverzekering van de Europeesche afsluiten. Deze annuleringsverzekering biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis, omdat je zelf Corona hebt. Het is hierbij wel belangrijk dat men bij aanvang van de reis Corona heeft of het tijdens de reis oploopt. Als bij 1 reiziger is vastgesteld dat deze ziek is, mogen de andere reizigers mee annuleren. Het gaat hierbij om een maximum van 4 woonadressen of 9 personen met 9 verschillende adressen. Let op! alle deelnemers moeten dan een annuleringsverzekering hebben afgesloten.

 

Verzekeringen via de Europeesche*


*Heb je zelf een verzekering lopen en deze dus niet via ons afgesloten, dien je bij vragen over de dekking contact op te nemen met jouw verzekeringsmaatschappij.

Nee, je hebt hier geen verzekering voor nodig. Dit wordt dan expliciet gemeld op de website bij het betreffende arrangement en op de boekingbevestiging.
Als je zelf niet ziek bent, is er geen dekking op de standaard annuleringsverzekering. Als jij of jouw reisgenoot niet zelf ziek zijn en je hebt een Allrisk-annuleringsdekking dan is er wel recht op een vergoeding van de annuleringskosten. Hiervoor geldt een eigen risico van 25%.
De standaard annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk-annuleringsdekking afgesloten en is de kleurcode verslechterd na het moment van boeken? Dan kun je de schade bij de Europeesche indienen ter beoordeling. Er wordt door hen een eigen bijdrage van 25 % van de annuleringskosten gerekend. 

Is er code oranje/rood afgegeven voor de bestemming en/of geldt er een inreisverbod bij 3 dagen voor vertrek? Dan krijg je het geld van ons terug en hoeft er geen verzekering te worden geraadpleegd. 
De standaard annuleringsverzekering biedt hiervoor geen dekking. Heb je een Allrisk-annuleringsdekking, is de kleurcode verslechterd tijdens de reis en kun je daadwerkelijk aantonen dat je eerder bent teruggekeerd? Dan heb je vermoedelijk recht op een vergoeding. Echter geven wij ook het geld van de ongenoten reisdagen terug bij een verandering naar code oranje/rood. Je kunt het dan ook in dit geval beter via ons laten lopen, want door de verzekeraar wordt een eigen bijdrage van 25 % van de annuleringskosten gerekend.
De annuleringsverzekering biedt dekking voor het annuleren of afbreken van een reis, omdat je zelf Corona hebt. Het is hierbij wel belangrijk dat men bij aanvang van de reis Corona heeft of het tijdens de reis oploopt. Als bij 1 reiziger is vastgesteld dat deze ziek is, mogen de andere reizigers mee annuleren. Het gaat hierbij om een maximum van 4 woonadressen of 9 personen met 9 verschillende adressen. Let op! alle deelnemers moeten dan een annuleringsverzekering hebben afgesloten.
Indien er een inreisbeperking geldt op de geplande vertrekdag, zal Summit Travel het volledig betaalde bedrag terugstorten. Dit is geen verzekeringswerk.
Extra reis- en verblijfkosten zijn alleen verzekerd als jijzelf of jouw medeverzekerde ernstig ziek wordt tijdens de reis en na akkoord door de alarmcentrale SOS International: 020-655777. Heb je quarantainekosten zonder zelf ziek te zijn? Dan valt dit niet onder je verzekering.
Nee, extra gemaakte kosten om terug naar Nederland te reizen (bijv. omdat de vlucht is geannuleerd), zijn niet gedekt. Deze kosten worden alleen vergoed als jijzelf of jouw reisgenoot ernstig ziek was, waardoor de terugreis onmogelijk was omdat je te ziek was om te reizen en na overleg met de alarmcentrale SOS International: 020-655777.

 

Annuleringen

Standaard hanteren wij de voorwaarden zoals genoemd op onze ANVR-pagina (tenzij anders vermeld in jouw offerte). Vanwege de huidige Corona-onzekerheid hebben we nu bij veel arrangementen de annuleringsvoorwaarden voor de klant gunstiger gemaakt dan deze standaard voorwaarden. Zo zijn er behoorlijk veel arrangementen gratis te annuleren tot zelfs 6 weken voor vertrek, zonder opgaaf van redenen, waarbij je dus de (aan)betaling direct geheel teruggestort krijgt. Dit wordt dan expliciet gemeld op de website bij het betreffende arrangement en op jouw boekingsbevestiging.
Wij annuleren de reis uiterlijk 3 dagen voor vertrek, indien er op dat moment een code oranje of rood is afgegeven voor de bestemming of er een inreisverbod voor Nederlanders geldt. Wij streven ernaar om de betaalde reissom binnen 4 weken op jouw rekening terug te storten.
Ja, dit kan. Wij, als Summit Travel, zijn verantwoordelijk voor het welzijn en de veiligheid van onze reizigers. Als wij een bestemming niet meer veilig vinden om naartoe af te reizen, kunnen wij jouw vakantie annuleren.
Helaas krijg je in dit geval het geld niet van ons terug. Je kunt contact opnemen met jouw annuleringsverzekering en navragen of zij hier dekking voor bieden.
Nee dit mag niet. Ondanks de situatie moet er altijd aan de betalingsregels worden voldaan. Annuleer je binnen de termijn waarin kosteloos annuleren mogelijk is? Dan wordt de betaling binnen enkele werkdagen op je rekening teruggestort. Kan de reis uiteindelijk niet doorgaan door de oranje of rode kleurcode, of een inreisverbod? Dan wordt het geld binnen 4 weken op je rekening teruggestort.
Zeker! Het geld wordt uiterlijk 4 weken na jouw vertrekdatum op de je rekening teruggestort. Wij geven dit wintersportseizoen geen vouchers uit.
Indien wij de reis kosteloos bij de leverancier kunnen annuleren, is het mogelijk om de reis om te boeken. Neem hiervoor contact met ons op, dan gaan wij de mogelijkheden voor je na.

Bel ons op 010 279 96 32

Summit Travel B.V.

Oostplein 420
3061 CH Rotterdam

Nieuwsbrief

© 2003-2021 Summit Travel
ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
  • Privacy Policy
  • Disclaimer