ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
2845 reviews geven ons een
4,8 van 5
BIJ SUMMIT TRAVEL KRIJG JE
RUIM AANBOD MINI SKI'S
ZEER PERSOONLIJKE SERVICE
MEER DAN 21 JAAR ERVARING!
BETROUWBAARHEID EN ZEKERHEID
RUIM AANBOD MINI SKI'S

Veelgestelde vragen

Meest gestelde vragen:

1. Kan ik een reis boeken zonder skipas?
Ja. In de meeste gevallen is een skipas bij de prijs inbegrepen. Bij een groot deel van onze accommodaties kun je zelf de 'keuzes & opties' bewerken van je boeking: je kunt dan bij de betreffende persoon 'geen skipas' aanklikken. Vervolgens wordt de korting verrekend in het prijsoverzicht ('Mijn vakantie').

2. Hoe kan ik meerdere appartementen/kamers boeken?
extra kamers bijboekenKies in het boekingsscherm de optie 'extra appartement' of 'extra kamer' om meerdere appartementen/kamers aan de boeking toe te voegen. 

3. Hoe kan ik op aantal personen zoeken?
Filter via de Zoek & Boek functie op het aantal personen van je reisgezelschap. Je kunt ook filteren op het aantal slaapkamers.

4. Tot wanneer kan ik de skipassen en materiaalhuur in mijn boeking aanpassen?
Dat kan tot 2 weken voor vertrek en daarna kan het enkel 'op aanvraag' bij ons.
(m.u.v. een klein aantal arrangementen in ons assortiment waarbij de skipas een verplicht onderdeel is van het arrangement) 

Onderwerpen:

Staat je vraag er niet tussen? Neem contact met ons op.

0. Periode kiezen

(naar boven)

Pistes open

Wanneer kun je de piste op?

In de meeste hoger gelegen skigebieden in de Alpen is te skiën van begin december tot en met begin mei. Veel lager gelegen gebieden openen eind december hun deuren en sluiten half tot eind maart.


Populaire weken

Wat zijn de populaire periodes?
De schoolvakanties zijn verreweg de populairste periodes. Dat is namelijk hét moment dat gezinnen gaan skiën. Niet alleen in Nederland en België, maar ook in de rest van Europa zijn kinderen dan vrij. In deze weken kom je dus veel ouders met kinderen tegen:

Geschikte maand

Welke maand past bij mij?
Iedere maand heeft zijn unieke karakter tijdens de wintersport. Zoek jij sneeuwzekerheid op grote hoogte, gezellige feesten, vriendjes voor je kinderen of zonnig weer? Er is altijd wel een maand die bij jouw wensen past. 
  • November: een klein aantal skigebieden opent de deuren, zoals gletsjergebieden.
  • December is de start van het seizoen met diverse openingsfeesten en natuurlijk de feestdagen.
  • Januari is vaak een sneeuwrijke en koudere maand, heerlijk om het nieuwe jaar te starten op de pistes.
  • Februari is de wintersportmaand met de vakanties en langere dagen.
  • Maart is genieten geblazen met meer zonuren en heerlijke sneeuw, ook vinden diverse Dutchweek events plaats! Het moment om met vrienden of collega’s naar de sneeuw te gaan.
  • April: de maand voor de hoger gelegen gebieden, meestal valt Pasen in deze maand. De uitgelezen kans om er nog een keer tussenuit te gaan voor een wintersport!
  • Mei: tijdens de eerste week van deze maand is de Dutchweek in Val Thorens en kun je genieten van de laatste dagen wintersport van het seizoen!

1. Maken van Boeking

(naar boven)

Accommodatie

Wat is een cabine?

Een cabine is een kleine slaapkamer, meestal met stapelbed, die niet altijd afgesloten kan worden en niet altijd een raam heeft.

Wat is een mezzanine?
Een open ruimte op een tussenetage, die bereikbaar is per trap. Vaak met beperkte stahoogte en niet afsluitbaar.

Wat is een duplex appartement?
Een duplex appartement bestaat uit twee etages, verbonden door een inpandige trap.

Wat is een slaapnis?
Een slaapnis is een niet afsluitbare ruimte, meestal met stapelbed.

Hoe kan ik dieetwensen doorgeven?
Geef je dieetwensen door via het opmerkingenveld op het boekingsformulier of per e-mail.


Prijzen

Wat is bij de prijs inbegrepen?
Klik op een prijs bij een bepaalde accommodatie. Dan zie je rechts in het prijsoverzicht (onder 'Mijn vakantie') exact wat er bij de prijs is inbegrepen. In de meeste gevallen is het verblijf en de skipas inbegrepen. Alle getoonde prijzen zijn op basis van eigen vervoer.

Zijn de prijzen per persoon?
De prijzen zijn per persoon en gebaseerd op een volwassene. Dit is exclusief eventuele leeftijdsgebonden kortingen op hotelkamers en/of skipassen.

Hoeveel bedragen de boekingskosten?
De boekingskosten zijn € 20 per boeking. Daarnaast is er een verplichte bijdrage aan het Calamiteitenfonds van € 2,50 per 9 deelnemers.


Beschikbaarheid

Hoe kan ik de beschikbaarheid van een accommodatie bekijken?
Bekijk de beschikbaarheid door op de accommodatie-pagina op het tabblad 'prijzen' te klikken of door op de button 'Check prijzen & beschikbaarheid' te klikken.

Is de getoonde prijs groen dan is er minstens één kamer/appartement/chalet beschikbaar op die datum. Als je op de prijs klikt, vind je in het prijsoverzicht (onder 'Mijn vakantie') hoeveel 'eenheden' (bijv. kamers) er minstens beschikbaar zijn. Neem contact op als je meer kamers/appartementen/chalets wil boeken dan wij in voorraad hebben. Dan gaan wij eerst de beschikbaarheid na. We nemen binnen één werkdag contact met je op, voordat je boeking defitintief is vastgelegd.
Is de getoonde prijs blauw, dan kun je de accommodatie aanvragen. Na jouw aanvraag gaan wij de beschikbaarheid na en nemen binnen één werkdag contact met je op.


'Op aanvraag'

Wat betekent het als een accommodatie 'op aanvraag' is?
Als je een accommodatie ‘op aanvraag’ wil boeken, dan gaan we na of de accommodatie in de betreffende periode nog beschikbaar is. Wij hebben dan zelf geen voorraad meer. Je krijgt binnen één werkdag een reactie van ons. Als de accommodatie niet beschikbaar is, gaan we natuurlijk graag op zoek naar een alternatief.


Kinderen & baby's

Is er een kinderbed of -stoel aanwezig in de accommodatie?
In de meeste gevallen is er een kinderbed of -stoel beschikbaar. Soms gratis, soms tegen een kleine vergoeding. Informatie hierover vind je onderaan de prijstabel van de accommodatie, onder het kopje 'Bijzonderheden'. Als hier geen informatie staan over een kinderbed of -stoel, kun je in het opmerkingenveld van de boeking om informatie vragen. Wij zoeken het dan voor je uit.

Wat betaal ik voor mijn baby?
Voor baby's t/m 2 jaar (leeftijd tijdens reisperiode) betaal je in de meeste gevallen geen reissom als je in een appartement of chalet verblijft. In dat geval vind je dit terug onderaan de prijstabel van de accommodatie, onder het kopje 'Bijzonderheden'. Voeg dan één persoon minder toe aan de boeking, maar geef wel in het opmerkingenveld aan dat er een baby meereist. Let er op dat het maximaal aantal personen niet overschreden mag worden.

In hotels en pensions gelden geen uniforme regels: de korting voor baby's verschilt per hotel, soms zelfs per kamertype. Klik in het prijsoverzicht op de prijs van de accommodatie en je ziet rechts bij 'mijn vakantie' wat de hotelkortingen per leeftijd/geboortejaar zijn.

Wordt er kinderkorting op de reissom gegeven?
Als je in appartement of chalet verblijft, geldt er geen kinderkorting voor de accommodatie. Bij verblijf in een hotel of pension geldt er meestal wel een kinderkorting. De reissom per kind is de standaardprijs in de prijstabel minus de hotelkorting en de skipaskorting.

* Hotelkorting
De kortingen vind je in de prijstabel door op de prijs van de gewenste kamer in de gewenste periode te klikken. Je ziet dan rechts bij 'mijn vakantie' de hotelkorting per leeftijd.

* Skipaskorting
De kortingen vind je in de prijstabel door op de prijs van de gewenste kamer in de gewenste periode te klikken. Je ziet dan rechts bij 'mijn vakantie' de skipaskorting per leeftijd/geboortejaar.

Preferenties

Hoe kan ik een voorkeur opgeven?
Preferenties geef je op door ze in het opmerkingenveld van de boeking te vermelden. Wij kunnen jouw voorkeuren niet garanderen, maar geven ze wel altijd door. De accommodatie zal dan haar best doen om jouw wensen in te willigen.

Optie nemen

Kan ik een optie nemen?
In veel gevallen kun je een optie nemen. Dat betekent: wij houden de accommodatie enkele dagen vrijblijvend voor je vast. Wil je de optie definitief boeken, horen we dat graag vóór het verlopen van de optie. Want na het verstrijken van de optietermijn vervalt de optie. Met andere woorden: de accommodatie is weer door anderen te boeken.

Vraag een optie aan door te bellen, een e-mail te sturen of door in de prijstabel op de betreffende prijs te klikken en vervolgens op 'Via email' te klikken. Geef hier aan hoeveel kamers/appartementen je in optie wil. Je krijgt binnen één werkdag een reactie van ons.

Miniski/Midweek/Weekendski

Kan ik een accommodatie voor minder dan 7 nachten boeken?
Een groot deel van onze accommodaties is ook te boeken als miniski. Bijvoorbeeld voor 3 of 4 nachten. Filter via Zoek & Boek op het aantal nachten dat je wil verblijven, dan krijg je een overzicht van de beschikbare accommodaties.

Grote groepen

Ik wil met een grote groep op wintersport. Hoe vind ik een geschikte accommodatie?
Filter via Zoek & Boek op de gewenste criteria, waaronder het aantal personen en het benodigde aantal (hotel-)kamers of appartementen. Je ziet vervolgens de accommodaties die aan de wensen voldoen en beschikbaar zijn. Is jouw groep groter dan het maximum aantal personen waarop je kunt filteren? Neem dan contact op met onze groepsafdeling.

Kunnen jullie mij helpen met het zoeken naar een geschikte accommodatie?
Uiteraard! Vul het offerteformulier zo volledig mogelijk in, dan kunnen wij je het beste helpen. Kijk voor meer informatie op onze groepsreis wintersport pagina voor bedrijven, familie- en vriendengroepen.

Kan ik een groepsreis online boeken?
Jazeker. Je boekt meerdere kamers in dezelfde accommodatie via onze website. Daarbij hoef je alleen de gegevens van de hoofdboeker in te vullen. De andere persoonsgegevens kun je later doorgeven. Op deze manier kun jij de kamers snel vastleggen.

Als enkele kamers 'op aanvraag' zijn, nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Je kunt ook telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen, om er zeker van te zijn dat de kamers op aanvraag ook beschikbaar zijn, voordat je de boeking maakt.

Bedrijfsuitje & incentive reizen

Hoe boek ik een zakelijke groepsreis?
Als je met je collega's wil wintersporten of een incentive reis wil organiseren voor je personeel, verwijzen wij je naar onze groepspagina voor bedrijven. Vraag hier een vrijblijvende offerte aan. Vervolgens neemt onze afdeling groepsreizen contact met je op. Onze medewerkers adviseren je bij de organisatie van een onvergetelijke trip!

Kunnen jullie ook vergaderfaciliteiten en/of extra activiteiten regelen?

Ja, bij een groepsgrootte vanaf 10 personen organiseren wij op verzoek extra activiteiten en evenementen. Geef bij je aanvraag je wensen door, dan gaan wij de mogelijkheden voor je na.

Boekingsbevestiging

Wanneer is mijn boeking definitief?
Dat hangt er vanaf wat voor soort boeking je maakt. Jouw online boeking is definitief op het moment dat je bij 'mijn vakantie' op de knop 'bevestigen' hebt geklikt. Hiermee ga je akkoord met de ANVR consumentenvoorwaarden die van toepassing zijn op al onze reizen. Als een deel van jouw boeking op aanvraag is, nemen wij contact met je op nadat we meer informatie hebben over de beschikbaarheid. De boeking maken we pas na overleg met jou definitief. Wil je een optie omzetten in een definitieve boeking? Stuur ons dan een mail waarin je de boeking bevestigt. Hierdoor ga je automatisch akkoord met de ANVR consumentenvoorwaarden. 

Hoe weet ik of mijn aanvraag of boeking goed is ontvangen?
Je krijgt direct na het insturen van een aanvraag via de website of het online boeken van je vakantie een automatische e-mail van ons. Hierin staat dat we je aanvraag/boeking ontvangen hebben. Bij een aanvraag krijg je binnen één werkdag een inhoudelijke reactie van ons. Bij een online boeking ontvang je ook meteen een concept boekingsbevestiging en factuur. Als alle gegevens compleet zijn, sturen wij binnen één werkdag de definitieve boekingsbevestiging en factuur per mail.

2. Extra's bijboeken

(naar boven)

Skipas

Is de skipas bij de prijs inbegrepen?
Bij de meeste arrangementen is een skipas inbegrepen. Je vindt dit terug onder de vanafprijs of bij 'inclusief' in het prijsoverzicht bij 'mijn vakantie'. Hier zie je ook welke skipas bij het arrangement is inbegrepen.

Kan ik een reis boeken zonder skipas?
Je kunt in de meeste gevallen een arrangement boeken zonder skipas. In het boekingsscherm kun je per persoon aangeven wie geen skipas nodig heeft. De korting wordt direct verrekend in het prijsoverzicht bij 'mijn vakantie'.

Hoe kan ik de skipas uitbreiden of verlengen?
Bij sommige arrangementen is het mogelijk om de inbegrepen skipas uit te breiden naar een skipas voor een groter gebied. Als je een skipas wil voor meer dagen dan in het arrangement inbegrepen, kan dat in de meeste gevallen ook. In het boekingsscherm kun je per persoon aangeven wie welke skipas nodig heeft en met welke startdatum. De toeslag wordt direct verrekend in het prijsoverzicht bij 'mijn vakantie'. Meer informatie over skipasuitbreidingen en de bijkomende kosten hiervan vind je op het tabblad 'extra opties' bij de accommodatie.

Kan ik een familieskipas boeken?
In veel gebieden worden er familieskipassen aangeboden tegen een aantrekkelijk tarief. De voorwaarden en prijzen zijn verschillend per gebied. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Materiaalhuur

Wat zijn de kosten voor materiaalhuur?
De kosten en mogelijkheden zijn per bestemming verschillend. Deze vind je terug op het tabblad 'extra opties' bij de accommodatie.

Lessen

Kan ik lessen bijboeken?
In de meeste dorpen kunnen wij ook lessen aanbieden. Geef in het opmerkingenveld tijdens het maken van de boeking aan dat je interesse hebt in ski- en/of snowboardlessen. Wij zullen je dan informeren over de mogelijkheden.

Wat zijn de lestijden?
Die zijn vaak afhankelijk van de periode waarin je op wintersport gaat. In de meeste gevallen ga je van tevoren naar het kantoor van de skischool. Hier hoor je hoe laat en waar verzameld moet worden.

Wat zijn de kosten van de skilessen?
De kosten van de skilessen zijn afhankelijk van de duur van de skilessen (aantal dagen en aantal uur per dag) en leeftijd (kind/volwassene). De prijzen verschillen per bestemming en zijn te vinden op het tabblad 'extra opties' bij de betreffende accommodatie die je wil boeken.


Pendelbus

Kan ik een busreis bijboeken?
Een groot deel van onze bestemmingen is te bereiken met een pendelbus. We bieden zowel weekend- als weekpendels aan. Bij onze Zoek & Boek functie kun je bij ‘vervoer’ ook de bus selecteren en zie je vervolgens bij het filter 'kies een dorp' welke dorpen met de bus te bereiken zijn. Kies vervolgens jouw accommodatie uit. 
Zodra je een geschikte accommodatie hebt gevonden, kun je bij het boeken als extra optie ‘vervoer per bus’ selecteren en boek je gemakkelijk zelf online een buspendel bij je arrangement.

Vlucht & transfer

Kan ik een vlucht & transfer bijboeken?
Wij boeken graag vluchten en transfers voor je. Geef je wensen door (gewenste vertrekluchthaven & vluchttijd) en wij gaan de mogelijkheden voor je na. Je kunt je wensen doorgeven door bij het maken van een online boeking het boxje over vluchten en transfers aan te vinken.

Verzekeringen

Kan ik een annuleringsverzekering en/of reisverzekering bijboeken?
Voor onze klanten die niet in Nederland wonen, kunnen wij alleen een reisverzekering afsluiten als ze een Nederlandse zorgverzekering hebben. Voor klanten in Nederland kunnen wij dus sowieso een reisverzekering afsluiten. Vink dit per persoon aan in het boekingsscherm.

Een annuleringsverzekering moet je binnen 1 week na boeking afsluiten, anders gelden gewijzigde voorwaarden. Ook dit doe je door per persoon een vinkje te zetten in het boekingsscherm.

Wat valt onder de dekking van de annuleringsverzekering?
Voor meer informatie over de polisvoorwaarden en de kosten van de annuleringsverzekering verwijzen wij je door naar onze annuleringsverzekering pagina.

Wat valt onder de dekking van de reisverzekering?
Voor meer informatie over de polisvoorwaarden en de kosten van de reisverzekering verwijzen wij je door naar onze reisverzekering pagina.


Catering

Bij welke accommodaties kan ik catering bijboeken?
Enkele accommodaties in ons aanbod zijn 'catered chalets', deze chalets zijn alleen te boeken in combinatie met catering service. De prijs van de catering is bij deze accommodaties al in de prijs per persoon verwerkt. Als je in een ander groot appartement of chalet wil verblijven, kunnen we voor je nagaan of we hier catering service bij aan kunnen bieden. Wil je zeker weten of dit kan? Neem dan contact met ons op voordat je boekt.


Extra personen

Hoe kan ik extra personen bijboeken?
Heb je een accommodatie geboekt waar nog ruimte is voor meerdere personen, dan kunnen wij de extra personen meteen voor je bijboeken als je ons hiervan per mail of telefoon op de hoogte brengt. Heb je een extra appartement of hotelkamer nodig? Je kunt op onze website kijken welke kamers en/of appartementen nog beschikbaar zijn. Neem daarna contact op per mail of telefoon. Dan boeken wij die kamers en/of appartementen bij. 
In beide gevallen gelden geen extra wijzigingskosten.


3. Voor de reis

(naar boven)

Beoordeling Summit Travel

Waar komt mijn beoordeling van Summit Travel te staan?
Kort nadat er een boeking is gemaakt, ontvangt de hoofdboeker een uitnodiging om Summit Travel te beoordelen. Deze beoordeling komt op de onafhankelijke reviewsite Trustpilot te staan. Hierdoor help je onze potentiële nieuwe klanten: zij kunnen jouw ervaring lezen ter ondersteuning van hun beslissing.


Factuur

Wanneer ontvang ik de factuur?
Bij particuliere boekingen ontvangt de hoofdboeker binnen één tot drie werkdagen de factuur per mail. Als je een groepsreis geboekt hebt, ontvangt de hoofdboeker binnen vier weken een eerste versie van de factuur. Enkele dagen voor vertrek ontvang je de definitieve factuur, na verwerking van alle wijzigingen.


Betalen

Hoeveel bedraagt de aanbetaling?
De aanbetaling bedraagt 15% van de reissom. Als je ook vluchten via ons hebt geboekt, moet je die volledig betalen tijdens de aanbetaling.

Wanneer moet ik de aanbetaling betalen?
Standaard moet je de aanbetaling binnen twee weken na de boeking betalen. Maar als je een groepsreis geboekt hebt, moet je de aanbetaling één week na ontvangst van de eerste versie van de factuur betalen. En als je binnen 6 weken voor vertrek boekt, is er geen aanbetaling. Je moet dan de gehele reissom (100%) betalen.

Welke betalingsmethoden zijn er?
iDEAL
Via de factuur die je ontvangt, kun je gemakkelijk via iDEAL betalen. Alle gegevens en het bedrag van de aanbetaling/restbetaling staan ingevuld. Je kiest je bank en wordt doorverwezen naar de betaalpagina van je bank om de betaling af te ronden. Ga je binnen 6 weken na boekingsdatum op reis, dan raden wij aan om via iDEAL te betalen voor een snelle verwerking van de betaling. Betalen via iDEAL is namelijk snel en veilig (let op het slotje in de browserbalk). 

Bancontact
Via de factuur die je ontvangt, kun je gemakkelijk via Bancontact betalen. Alle gegevens en het bedrag van de aanbetaling/restbetaling staan ingevuld. Je kiest je bank en wordt doorverwezen naar de betaalpagina van je bank om de betaling af te ronden. Ga je binnen 6 weken na boekingsdatum op reis, dan raden wij aan om via Bancontact te betalen voor een snelle verwerking van de betaling. Betalen via Bancontact is namelijk snel en veilig (let op het slotje in de browserbalk). 


Bankoverschrijving
Je kunt door middel van een bankoverschrijving de reissom betalen, onder vermelding van je boekingsnummer. Je boekingsnummer is ook je factuurnummer. Houd wel rekening met een langere verwerkingstijd van de betaling.

Krijg ik een bevestiging van de (aan)betaling?
Ja, na ontvangst van de (aan)betaling ontvang je van ons een bevestiging. Als wij de betaling niet op tijd ontvangen hebben, nemen wij contact op met de hoofdboeker.

Kan ik het bedrag in één keer betalen?
Ja, dat kan. Als er na jouw betaling nog wijzigingen in de boeking zijn, sturen wij de hoofdboeker een nieuwe versie van de factuur.

Wanneer moet de gehele reissom uiterlijk betaald zijn?
Het restbedrag (85% van de reissom) moet uiterlijk 6 weken voor vertrek op onze rekening staan. 

Kunnen alle reizigers ook apart betalen?
Nee, het is niet mogelijk dat alle reizigers apart betalen. De gehele aanbetaling en/of restbetaling van de reissom moet door de hoofdboeker (of één van de reizigers) betaald worden aan Summit Travel.

Welke referentie moet ik gebruiken als ik mijn betaling wil doen?
Je moet de betaling doen onder vermelding van je boekingsnummer of factuurnummer. Die nummers zijn identiek.


Wijzigen

Kan ik mijn boeking wijzigen?
Ja, je kunt jouw boeking wijzigen. Zoals materiaalhuur, lessen, extra personen of een uitgebreidere skipas. De hoofdboeker moet ons hiervan per mail of telefoon op de hoogte brengen. Wij zullen met de hoofdboeker duidelijke afspraken maken over hoe we met zulke wijzigngen omgaan.

Wat zijn de kosten voor het wijzigen van een boeking?
Voor wijzigingen worden doorgaans geen extra kosten in rekening gebracht. Alleen de additionele kosten die ontstaan door de wijziging (bijv. er gaat één persoon extra mee, je wil materiaalhuur of lessen bijboeken, etc.) worden in rekening gebracht.
Wil je juist personen, skipassen of materiaalhuur annuleren? Dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Dit verschilt echter per geval. Informeer bij Summit Travel wat in jouw geval de voorwaarden en de hoogte van de kosten zullen zijn.


Reisdocumenten

Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?
Uiterlijk één week voor vertrek versturen wij de reisinformatie en vouchers per e-mail.


Annuleren

Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Een reis kan alleen geannuleerd worden door de hoofdboeker. Een annulering moet schriftelijk aan ons worden doorgegeven. Bij voorkeur per e-mail, zodat wij zo snel mogelijk de annulering in gang kunnen zetten.

Wat zijn de kosten van het annuleren van mijn reis?
Summit Travel is aangesloten bij de ANVR. De ANVR consumentenvoorwaarden zijn van toepassing op al onze reizen. Voor annuleringen gelden dan ook de ANVR consumentenvoorwaarden.

Kan ik (een deel van) de kosten declareren op de annuleringsverzekering?
Dit is afhankelijk van de voorwaarden van je verzekeraar, deze zijn van toepassing. Vraag dit dus na bij je annuleringsverzekeraar.


4. Tijdens de reis

(naar boven)

Ophalen skipassen

Waar kan ik de skipassen ophalen?
Dit staat in het document reisinformatie, dat de hoofdboeker uiterlijk één week voor vertrek ontvangt. Specifiek staat dit onder het kopje (3) Skipas. In de meeste gevallen kun je de voucher bij de skipaskassa inwisselen voor skipassen. In sommige gevallen liggen de skipassen al klaar in het hotel.


Reisleiding

Is er reisbegeleiding aanwezig op de bestemming?
Nee, Summit Travel heeft geen reisbegeleiders ter plekke.


Probleem ter plekke

Ik heb een probleem tijdens mijn reis, wie moet ik raadplegen?
Als de accommodatiehouder jouw eventuele klachten niet naar behoren oplost, verzoeken wij je vriendelijk Summit Travel in Nederland te benaderen op het moment dat je nog ter plekke bent. Als je de klacht pas na thuiskomst aan Summit Travel meldt, is het helaas voor ons niet meer mogelijk een oplossing voor het probleem aan te dragen.

Voor dringende zaken tijdens je reis kun je gebruik maken van het algemene telefoonnummer van Summit Travel: +31 (0)10 279 9632 of bij geen gehoor van ons noodnummer +31 (0)6 4316 2222. Als je via ons een reisverzekering hebt afgesloten, kun je in noodgevallen de hulplijn van de Europeesche Verzekeringen bellen: +31 20 65 15 777. Deze hulplijn is dag en nacht bereikbaar.


5. Na de reis

(naar boven)

Klachten

Ik ben terug van vakantie en heb een klacht. Waar kan ik die indienen?
Achteraf, na thuiskomst, kunnen wij de problemen niet meer oplossen. Klachten die tijdens jouw verblijf niet zijn gemeld aan Summit Travel, worden na terugkomst in Nederland niet in behandeling genomen. Voor verdere informatie hierover verwijzen wij je naar de ANVR consumentenvoorwaarden. Je kunt de klacht natuurlijk nog wel bij ons melden. Dat kun je doen per mail, onder vermelding van het boekingsnummer.


Enquête

Wat doet Summit Travel met de enquêteresultaten?
Ongeveer één week na terugkomst ontvangt de hoofdboeker een uitnodiging voor een enquête om de aparte onderdelen van de reis te beoordelen (o.a. dorp, skigebied, materiaalhuur, lessen etc.). Daarna kun je de accommodatie waarin je verbleef beoordelen. Deze beoordeling komt (na jouw toestemming) bij de desbetreffende accommodatie op onze website te staan. Hiermee help je andere reizigers bij het uitkiezen van een geschikte accommodatie. Als de hoofdboeker de enquête volledig heeft ingevuld, ontvangt hij/zij een tegoedbon voor €25 korting op een wintersportvakantie in het volgende seizoen.

 

6. Over Summit Travel

(naar boven)

Contact

Hoe kan ik contact met Summit Travel opnemen?
Je kunt contact met ons opnemen per telefoon en e-mail

Wat zijn de openingstijden van Summit Travel?
Wij zijn maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 17.30 uur bereikbaar via telefoon of e-mail. Buiten kantooruren kun je een bericht inspreken op onze voicemail. Wij nemen de eerstvolgende werkdag direct contact met je op.


Disclaimer

Waar kan ik de disclaimer vinden?
Onze disclaimer vind je onderaan de website..

Hoe zit het met mijn privacy?
Wij respecteren te allen tijde het recht op privacy. De gegevens worden niet aan derden verstrekt. Zie ook onze privacyverklaring.


Voorwaarden

Waar kan ik de voorwaarden van Summit Travel vinden?
Summit Travel is aangesloten bij de ANVR en hanteert de ANVR reisvoorwaarden. Met deze voorwaarden ga je akkoord wanneer je bij ons een reis boekt.

Lidmaatschappen

Is Summit Travel lid van de ANVR, SGR, Calamiteitenfonds?
Ja, Summit Travel is aangesloten bij zowel de ANVR (lid 04648), SGR (lid 2951) als het Calamiteitenfonds (lid 2951). We zijn ook lid van SGR Zakelijk.


Cookies

Waar gebruikt Summit Travel cookies voor?
Summit Travel gebruikt cookies onder andere om het gebruikersgemak van de website te verhogen en om integratie met social media mogelijk te maken. Meer informatie over het gebruik van cookies vind je in ons cookiebeleid.

© 2003-2024 Summit Travel
ANVRSGRSGRZWaarborgfonds
  • Privacy Policy
  • Disclaimer